Kontakt z autorem

Możesz także skorzystać z formularza poniżej.

%%wpcontactform%%

{ 36 comments… read them below or add one }

zupan

Szanowny Panie,
Czy istnieje prosta metoda policzenia pozycji w kolumnie dającej okresloną sumę kolejnych wartości?
np mam kolumne a w niej 1,2,3,4,5,…. i chce policzyć ile pozycji da mi sumę 6 licząc od pierwszej pozycji ( lub wybranej))))

Wiśniewski Krzysztof

Witam

W tabelce mam podane ceny dla kilkudziesięciu produktów. Czy jest możliwe jednoczesne podniesienie wybranych cen o ustalony procent.
Np. w komórkach 28W X 14K mam podane ceny dla produktów. Chciałbym aby po wpisaniu w komórkę np. A5 4,25%, wartości w komórkach D13:D20 wzrosły o podany procent.

Krzysztof W.

Marcin

@ Krzysztof

Może nie rozumiem problemu i upraszczam nieco wszystko, ale tak naprawdę nie bardzo nawet … widzę problem. Trzymaj gdzieś sobie oryginalną tablicę z danymi (powiedzmy w B13:B20), a w komórkę D13 wstaw funkcję powiedzmy taką:

If (A5″”;$B13*(1+$A$5);$B13) i przeciągnij na resztę komórek. Powinno zadziałać.

X-Press

Witam.
Mam następujący kłopot i obawiam się że bez jakiegoś makra się nie obejdzie.
Stworzyłem wzór protokołu pomiarowego (pomiary elektryczne). Mój wzór jest lepszy, ładniejszy i łatwiejszy w obsłudze niż większość programów specjalistycznych w tej dziedzinie. Chciałbym rozpropagować mój wzór w świat. W stópce jest moja reklamówka. Niestety nie znalazłem skutecznego sposobu na zabezpieczenie stópki przed usunięciem. Chcę żeby zawsze była widoczna na wydruku.
BARDZO proszę o pomoc, bo naprawdę sporo już szukałem w internecie i jakoś nie mogę sobie dać z tym rady.
Pozdrawiam.

alojzikftp

Czy ktoś z Was (ale pewnie tylko autor) wie jak zaciąć Excela?
Myślałem o jakiejś rekurencji, ale on to wykrywa. Nie chodzi o operacje na wielu danych, tylko paru komórkach. Ostatnio mnie to dręczy.
Pozdrawiam

Kaemus

Witam,

zainspirowany lekturą artykułu o stałych tablicowych chciałem prosić o pomoc w sprawie, którą może da się w ten sposób załatwić.

Mam w komórce zagnieżdżone funkcje „jeżeli”. Trudno to edytować, bo jest nieczytelne.
Pomyślałem, że może dałoby się stworzyć tablicę, np. taką:

warunek1 warunek2 warunek3 formuła
PRAWDA FAŁSZ PRAWDA formuła1
PRAWDA PRAWDA FAŁSZ formuła2
FAŁSZ FAŁSZ PRAWDA formuła3

W moim przypaków warunków jest dużo więcej.
Dla danej komórki dane do warunków znajdują się w tym samym wierszu.
Część sprawdza czy komórka zawiera dany tekst, inne sprawdzają wartości.

Chciałbym uzyskać narzędzie, które pozwoli na łatwiejszy przegląd
i modyfikację warunków (żeby nie grzebać w długaśnej formule).

Będę wdzięczny za wskazanie właściwego tropu : )

Dzięki.

KM.

Marcin

Witam,
Pytanie dotyczy „podświetlania” komórek w np. tabeli przestawnej.
Jeżeli w tabeli ,w kolumnie znajduja sie identyczne wpisy, excel po kliknięciu jednego „zaznacza” wszystkie jasno szarym kolorem. Jest mi potrzebne bardziej widoczne wyróżnienie tych komórek zatem zwracam sie z prośbą o poradę.
Dziękuje bardzo,
Marcin

Wojtek

Witam,

szukając informacji na pewien temat trafiłem na Pana blog.
Informacji nie znalazłem, ale może Pan będzie w stanie mi pomóc.

W jednej z kolumn mam powtarzające się dane i chchiałbym, żeby excel podał mi zakres powtarzających się danych, czyli dane (Kowalski) w wierszu od … do…
Miałby Pan pomysł, jak to można rozwiązać?

Dziękuję i pozdrawiam,

Wojtek

goryna

Witam,
Dołączam do grupy czytaczy tego ciekawego bloga.
Jestem fanem Excela (but low level),
Excel zawsze mnie imponował m. in. zdecydowanie większą ilością aktywnych komórek niż moje :).
Pozdrawiam

Piotr

Witam, również mam problem z Excelem tzn czy istnieje możliwość odczytu wartości z kolumny o zadany skok ? Np posiadam kolumnę w której mam 500 wartości a chciałbym utworzyć tabele z co dziesiątą.

wiecman

Witam..
Czy macie pomysla jak zmienic ten kod aby mozna bylo sortowac po wiecej niz 2 kryteriach jednoczenie ??
WiecMan

ewA

Jak zrobić speedometer chart w excelu?

Dorota

WItam mam takie pytanie: jaka formułę zastosowac do
takiego cia…gu liczb:
2008-06-07 00:47:04 41.6 18.2 64.7 45.5 23.9 23.2 zeby kazda z wartosci (data,
czas, liczby) była w osobnych komorkach. i co do czasu –> 00:47:04 to jaka
formuła ma być zastosowana zeby czas zwiększał się co 20
minut a co 4 odczyty czasu odejmowało jedna… sekunde. będę bardzo bardzo bardzo wdzięczna zapomoc!!!! Bardzo proszę

Tomek

Witam!

Panie Marcinie mam taki problem. Potrzebuję stworzyć funkcję która będzie widoczna w funkcjach użytkownika a jej zasada będzie taka. Funkcja ma działać tak samo jak opcja kopiuj wklej. Chodzi mi o to żeby funkcja kopiowała zawartość jak i format komórki. Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

olek20

Witam

chciałbym się zapytać czy do tematu „Sprawdzanie poprawności i lista rozwijana bez powtórzeń” został umieszczony przykład, bo niestety nie mogę u siebie tego uruchomić.
Pozdrawiam

Poprawka do arkusza słownie

Witaj właśnie trafiłem na Twój blog. Rozwiązanie z zamianą liczb na słowa jest genialne. Brawo.
Jest jednak drobna literówka, a mianowicie źle jest przetłumaczona liczba szesnaście.
A tak przy okazji czy można automatycznie, nie korzystając z VBA ukryć komórki spełniające określone kryterium np.=0 ?

Andrzej

Dzień dobry, Przeczytałem ciekwe pomysły na wykorzystanie excela w profesjonalny sposób, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Jeśli miałby Pan lub ktoś pomysł na jego rozwiązanie spałbym spokojniej (bo nie moge przestac o tym myśleć).
W 2 kolumnach mam wiele różnych zmiennych np. Imiona, samochody. są one także rozmieszczone w tablicy, skąd trzeba pobrac dane. Zadanie polega na tym, że jeśli w kolumnie1 jest wyraz „Maria”, w kolumnie2 „opel”, to excel ma przeszukać całą tablice i sprawdzić, czy oba wyrazy występują w jednej kolumnie (lub wierszu, po transpozycji tablicy). Jeśli tak, wstawić literę „s”, jeśli nie, „d”. Wyszukaj.pinowo/poziomo przeszukuje tylko pierwszą kolumnę, z Indeksem też mi nie wyszło.
Inną odmianą tego zadania jest, jeśli dane znajdują sei w tej samej kolumnie/wierszu, Excel ma podać numer kolumny/wiersza (nr.kolumny), lub zwróć wartość nagłówka tabeli lub ostatniego wiersza/kolumny, którą mogę ponumerować od 1 do np 15.
Będę wdzięczny za wskazówki.
Andrzej

Marek

Witam,
Chciałbym zrobić arkusz – kalkulację. Chciałbym, w komórkę, wpisać sumaryczną liczbę godzin poświęconych na wykonanie określonej czynności, a Excel niechby obliczył należność za tę usługę. Problem, jak dla mnie, polega na tym, że inny jest koszt pierwszych dwóch godzin (200 zł.), inny trzeciej i czwartej (150 zł.), inny piątej i każdej następnej (100 zł). Jakiej zgrabnej formuły powinienem użyć, żeby po wpisaniu np. 10 (sumaryczna liczba godzin) Excel obliczył należność w kwocie 1300 zł?
Z góry dziękuję za pomoc.

sroka

Witam Panie Marcinie,

Właśnie zapisałem się na Pana blog, czytam komentarze, i przeszkadza mi taka rzecz: przy komentarzach nie ma dat. Czasem mógłbym komuś odpowiedzieć na pytanie, ale nie wiem, czy padło ono dzień czy rok temu. Dałoby się te daty przy komentarzach pokazać? Pewnie ma je Pan gdzieś w systemie.
Przykładowo, odpowiadam na pytanie z poprzedniego komentarza: Panie Marku – może Pan użyć formuły:
=JEŻELI(B5<=2;B5*$C$1;JEŻELI(B5<=4;400+(B5-2)*$C$2;400+300+(B5-4)*$C$3))
gdzie w B5 jest liczba godzin, a w C1, C2 i C3 odpowiednio liczby 200, 150 i 100.

Rafał

jurek

Proszę wyjaśnić mi taki oto przypadek ZAOKR.DO.CAŁK:

formuła:
=((79159,75-74*1049,38)-1049,38)/91,25 daje w wyniku 5,00
podczas gdy formuła:
=ZAOKR.DO.CAŁK(((79159,75-74*1049,38)-1049,38)/91,25) daje w wyniku 4,00

mm

@jurek

Wynik podnej przez Ciebie formuły to 4.99999999999989, czyli ~5.0.
Natomiast formuła ZAOKR.DO.CAŁK podaje zawsze wartość zaokrągloną w dół (szczegóły patrz pomoc MS Office)

pozdr,
mm

rexx

Witam. Wartości kolumien w skoroszycie są obliczane na podstawie pewnego pola nazwijmy je Z1. Jest tam wpisywany np. bieżący kurs waluty. Co zrobić aby formuła używająca do obliczeń wartość Z1 wzięła tą wartość tylko raz i zapisała do komórki samą wartość. Chodzi o to, by po zmianie wartości Z1 nie ulegały ponownemu przeliczeniu formuły 😀 ??

RSA

Witam. Świetna robota! Proszę jednak o kod do arkusza albo informację z rozwiązaniem mojego problemu. Otrzymałem bowiem do obsługi arkusz gdzie kwota złote i grosze rozbita została na dwie komórki. Nie ma problemu z połączeniem do właściwych komórek i zbiciem tekstu w jednej docelowej komórce jednak w komórce złotowej zawsze pojawia się tekst odnośnie groszy i wygląda to tak 2,25: dwa złote zero groszy dwadzieścia pięć groszy. Proszę o rozwiązanie. Pozdrawiam.

Karyk

Mam pewien problem zrobioną mam bazę osób Imię i Nazwisko, Adres, Opis oraz Data. Raz w miesiącu musze napisać pisma do osób np od 09.11.2012 do 12.12.2012r. potrzebuję przefiltrować moją tabele lub stworzyć taką formułę aby wyszukać tylko osoby które znajdują się w danym przedziale czasowym i nie tylko z 09.11 i 12.12 tylko od 09.11 do 12.12.2012r. Może jest taka formuła aby z końcem miesiąca exel sam zaznaczał mi osoby na dany kolor do których muszę wysłać pisama jeśli nie to bardzo proszę o pomoc z tym filtrowaniem. zaznaczyłem sobie odpowiednią kolumnę w której znajdują się daty lecz po zaznaczeniu interesującego mnie przedziału wyszukuje tylko 2 daty które zaznaczyłem a nie całego przedziału. Pozdrawiam i czekam na pomoc Remigiusz

marek llllllllllllllllll

Jak zrobić by wpisując w komórkę A1 słowo np.”buty” wpisało do komórki np. B1 „buty”.
następnie dalej wpisując w komórkę A1 następne słowo np.”spodnie” wpisało już w komórkę B2
pozostawiając w B1 słowo „buty” i tak dalej tworząc listę .

Grzesiek

Witam mam problem i potrzebuję jakiejś pomocy z formułami w excelu.
Otóż posiadam pewien arkusz w którym pracownicy wpisują dane odnośnie zadań realizowanych przez nich w różnych dniach miesiąca w różnych projektach. (wpisują tam liczbę godzin, rożne uwagi dodatkowe itp) Problem dotyczy tego, że istnieje kolumna, która łączy teksty z kilku kolumn przypisanych do danego dnia i zadania w tym dniu. Przykładowy tekst stworzony w ten sposób może wyglądać następująco ” projekt1uwagi-blablauwagi” (pracownik może wpisać cokolwiek w zależności od sytuacji)

Głównym problemem jest to, że muszę stworzyć jakąś formułę, która zliczy wszystkie godziny do tego zadania z danym tekstem(jeśli są niektóre identyczne to je też zsumuje) i w efekcie pokaże mi ile % godzin z całego miesiąca zajmowały zadania z tym konkretnym ciągiem tekstu.

Teksty mogą być najróżniejsze jeśli się jednak powtarzają to godziny muszą być zliczane z całego miesiąca dla tego jednego tekstu, jeśli są różne to również powinno pokazać je.

Nie mam kompletnie pojęcia jak to zrobić. Podpowiedziano mi, że formuły tablicowe mogłyby w tym pomóc. Bardzo proszę o pomoc – podpowiedź

m4rio

genialny blog, fajnie, że Ci sie chce.. osobiście stawiam dopiero kroczki w Excelowych „paskudztwach” a o istnieniu makr VBA nie miałem nawet pojęcia, moim szczytem kreatywności na chwilę obecną jest lista rozwijana.. chciałbym mieć więcej czasu żeby te sprawy lepiej opanować 🙂 pozdrawiam serdecznie autora i dziękuję od siebie

wrx_sti

Witam, chce użyć funkcji formatowanie warunkowe, zakolorować komórki z wartością większą niż przykładowo 0,9 i jest ok, moge sobie wybrać dowolny kolor z palety ale ja chciałbym żeby mi wybierało kolor taki jak w innej komórce, coś jak odniesienie bezwzględne do koloru tła innej komórki.. czy jest to możliwe żeby zrobić bez makra, a jeśli makro pisać to jakie komendy?
pozdrawiam

RobertB

Witam, to mój pierwszy wpis więc wybaczcie jak coś przeoczyłem. Na wstępie chcę pochwalić inicjatywę i podziękować za cenne porady. Ostatnio zainteresowałem się kodem VBA. Mianowicie chciałem stworzyć formularz uruchamiany po otwarciu arkusza. Skoroszyt przykładowo ma 4 arkusze i w każdym arkuszu muszę wprowadzić dane. Aby uniknąć problemu w wprowadzaniem danych w niewłaściwe wiersze, chciałem stworzyć formularz, który umieści dane z formularza w odpowiednie komórki. Każdy arkusz w kolumnie A zawiera unikatowy numer przykładowo ABC-156/12 a dane dla wybranego numeru będą wpisywane w kolejnych kolumnach na prawo od kolumny A. Chciałbym aby po podaniu w formularzu unikatowego numeru z kolumny A excel przeniósł dane z formularza do komórek. Formularz stworzyłem ale mam problem z zapisywaniem danych z formularza do komórek. Excel nadpisuje wprowadzane dane zamiast przejść do kolejnych komórek. Proszę o pomoc jaką powinno mieć instrukcję pole formularza aby zapisywać dane w komórce

Bartosz

Hej, mam mały problem z pobieraniem danych z https, mianowicie w excelu 2003 wszystko pieknie odpala i zasysa przy pomocy komendy
Workbooks.Open Filename:= _
„https:adreswww/plik.xls”
natomiast w 2007 nie moze polaczyc sie z serverem i wyskakuje bug, czy wiesz moze na cyzm moze to polegac?

Doriskka

cześć,
w pliku TabelkaPrzeszukiwanie, który zamieściłeś przy wpisie dotyczącym przeszukiwania tabelki i nagłówka kolumny ze znalezioną wartością. Masz w nim fajną rzecz, której od dawna potrzebuję, a nie umiem zrobić:-) Arkusz jest jakby ograniczony kolumną J i wierszem 22. Jak to zrobić?:-) Z góry dzieki!
Dorota

SKOTIA

Mam pytanie.
Zrobiłem arkusz do losowania liczb LOTTO, 6 liczb z zakresu 1-49. W sześciu komórkach wpisałem formułę =RANDBETWEEN(1;49) i po komendzie „calculate”
(F9) otrzymuję losowo wybrane 6 liczb. Problem polega na tym, że one mogę się zdublować (zmultiplikować) w jednym losowaniu, gdyż każda komórka losuje osobno z tego samego zakresu. Czy ktoś wie jak napisać makro, które będzie tak długo losować cały zakres 6 liczb aby nie było dublowania? Zrobiłem tymczasowe rozwiązanie, z komunikatem o zdublowanych liczbach i konieczności ponownego losowania, ale to jest prowizorka, wolałbym coś docelowego – losujemy F9 i mamy wynik, bez dybli. Będę wdzięczny za pomoc :). Pozdrawiam. Tu można pobrać mój arkusz:
https://www.dropbox.com/s/396ldfidmmejy52/LOTTO.xlsm?dl=0

Michał

Cześć, mam kłopot z którym się zmagam. Mam Excela z kilkoma arkuszami. Zadanie polega na tym, że mam 2 zmienne literowe (po 4 i 6 wariantów) i odpowiednio 24 tabele. W zależności od kombinacji Excel musi mi znaleźć konkretną tabelę. Jak już znajdzie tabelę to mam trzecią wartość liczbową. Formułą musi mi wyrzucić w danym miejscu pierwszą większą wartość z tej tabeli. Przy standardowym „WYSZUKAJ” jak żadna liczba nie jest równa wyszukiwanej to wybiera najbliższą wartość ale mniejszą. Czy jesteś w stanie mi pomóc? Mogę przesłać plik źródłowy.

Monika

Witaj
Mam problem z usunięciem twardego entera z opisu w excelu. Próbowałam już chyba wszystkich komend znalezionych w internecie i wszystkie nie działają poprawnie. Dodam że opis znajduje się w pliku csv a ja używam Open Offica. Byłaby wdzięczna gdybyś potrafił mi pomóc.

Pozdrawiam
Monika

Łukasz

Witam,

czy istnieje formuła która poda mi nazwę kolumny dla zadanego kryterium ? (mam jakąś wartość w tablicy i chcę aby przy spełnieniu kryterium nie podawało mi wartość z tabeli, tylko nazwę nagłówka kolumny w jakiej dana liczba się znajduje).

Pozdrawiam

MARCIN NURZYŃSKI

Piszę już chyba któryś raz z kolei ale docierają do mnie informacje że mail został niedostarczony. Więc piszę i z tego formularza.
Interesuje mnie to makro które zaznacza na kolorowo wartości które powtarzają się po wpisaniu.
Ale mi potrzeba to rozdzielić na dwie kolumny. Tzn. w dwóch kolumnach ma być sprawdzane czy numery seryjne nie powtarzają się. Używając warunkowego formatowania bywało tak że nie zaznaczało mi że coś się powtórzyło. Powiedzmy że mam dwie kolumny A i B. Zaznaczało głównie wtedy jak w kolumnie A wpisałem np. liczbę 54. i dopiero jak wpisałem w kolumnie B tą liczbę to mi zaznaczało na kolor żądany. A jak wpisałem tylko w kolumnie B tą liczbę dwa razy pokolei to już nie zaznaczało. Ale co dziwne w kolumnie A jak wpisałem tą liczbę dwa razy to za drugim razem mi zaznaczało. Więc jeśli da się to zrobić przez formuły to wolałbym nawet prze formuły niż przez makro bo tego makra co Pan zrobił to nawet nie potrafię przenieść do swojego pliku z danymi a już nie mówię o modyfikacji pod swoje kolumny. Jest to mi bardzo potrzebne więc jak mi Pan pomoże to dogadamy się może co do ceny.
Jak potrzeba to mogę przesłać plik źródłowy moich danych (okrojony) aby było wiadomo o co chodzi i które kolumny mają być sprawdzane.
Proszę odpisać na początek czy mam Pan czas na to i ile by to kosztowało.

Leave a Comment